Alla inlägg under december 2013

Av Emelie - 27 december 2013 16:08

Ikväll är första i raden då jag ska bli lånad/bortrövad/kidnappad/överraskad! Ska bli så kul! Men lite nervöst är det allt, haha. Jag vet ju inte alls vad som väntar. 

Har valt kläder redan så förvandlingen går lite fortare sen, smart.

Bl a blir det den nyinköpta jackan och det underbara halsbandet jag fick av mosters bästa gubbisar.


        


Hoppas på en EXTRA bra fredag med mina fina vänner, yeay! :)


Dagens låt

On Our Way - The Royal Concept

http://open.spotify.com/track/2kNOOIfQDYjI3OjmCfciDO

Av Emelie - 26 december 2013 22:02

Allt Soprano-tittande får sina konsekvenser.. (Temperamentet är väl iofs inte värre än vanligt, hm.. :))  Men vi svär mer än vanligt, tycker jag nog. Mycket fuck är det när Tony är igång. Ni som sett Sopranos vet vad jag menar. Idag blev det även italianoinspirerad mat. Mozzarella, tomat-och basilikasalsa, parmaskinka - mumsigt.

 

    

 

Äsch, kan lugna er med att långtifrån allt smittar av sig. Inga puffror och snabba mord, inget kola och "utanföräktenskapliga nöjen", haha. Bra serie. Rekommenderas! 

 

Var och simmade förut, fick lite känsla för vad som komma skall. Ska bli rätt nice att ha så nära till att simma, (finns pool i huset). Inga ursäkter har man dock när man har det såå nära.. Farligt :) 

 

8 dgr kvar till flytt, 4 till flyttlasset går. Oj oj, så overkligt. Vi konstaterade idag, både jag och M, att det känns nästintill omöjligt att förbereda sig mentalt. Man får försöka förbereda på andra sätt; packa med sig lite favoritgrejer från hemmet, se till att skapa rutiner när man landat osv.

Jaa.. Only time will tell när det kommer att gå upp för en att man ska bo i Kina i två år :) 

 

Önskar er alla en fortsatt trevlig kväll!

Av Emelie - 24 december 2013 13:48

GOOD JUUUL gott folk! Idag är det julafton och bara 10 dagar kvar till flytt..!!


Här i Nyköping firar vi en mysig, men aning grå, jul. Snön lyser med sin frånvaro, tyvärr. Men vi får ju iaf smaka på den grå omgivning som ofta finnes i Shangan, haha. 

Har börjat gå igenom garderoben, vad som ska med och vad som får lov att stanna i Sverige. Herregud, man kan tro att jag inte tror det finns affärer i SH! Men det känns konstigt att åka iväg så länge och inte ta med det man brukar ha till hands. M har påmint mig om att vi faktiskt inte ska flytta till en annan planet.. True :)


Tänker extra mycket på min lillebror idag.. Vissa dagar blir det förstås så. Ska åka och tända ett ljus hos honom sen <3


Jag hoppas att alla får en fin jul!

Ta hand om varandra

Av Emelie - 21 december 2013 01:23

Idag har jag gjort min sista arbetsdag för ett ganska bra tag framåt. Känns vemodigt, spännande, skönt och konstigt på samma gång. Om 13 dagar (!) flyttar jag och M till Shanghai. Shit vad stort :) Men vad f, 13 dagar.. det är ju SNART. Haha. Jag som gått och tänkt att "vi flyttar NÄSTA år, långt dit". Jaja, ingen stress nu. Stressat har vi gjort tillräckligt för i år. Nu väntar en lugn och skön jul med familj och vänner! En hel del packning/planering inför flytten blir det också förstås. Var börjar man?! :)

 

Nä, dags att krypa ner. Lite korsord innan skönhetssömnen, den berömda. 

Gonatt' 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards