Alla inlägg under september 2014

Av Emelie - 23 september 2014 04:58

Jamen heeeej! Det var ju inte igår..! Haha :)
Sommaren i Sverige blev lång, härlig och uppenbarligen även bloggfri ;) Hoppsan.
Jag har hunnit med så mycket roligt, träffat många underbara vänner, kollegor och familjen förstås! Bjuder på ett liiitet smakprov här och nu. Fler följer med all säkerhet.

Party med tjejerna.. Ett av de iaf :)

Födelsedagspicknick m familjen <3

Grönan m delar av familjen!
(Annika, Oscar och Ebbe simmade ur bild ;))

En tripp till Zadar m fina Ulrica..

Sådär, that's all for now.

Så vad har jag gjort sen jag kom tillbaka till Shangan då? (Ja, förutom att pussa på M! <3)
Hm, mkt! Träffat alla härliga vänner förstås! Njutit av massager och spelat massa Mahjong. (Åh, denna abstinens..)

Har hunnit med en tripp till staden Nanjing, tillsammans med Magnus, Emma, Johan och deras lille Helmer. Det blev mest hotellhäng och mat samt dryck men vad gör väl det? Stadsmuren fr 1366 såg vi iaf. Det var mäktigt.

För tillfället befinner jag mig på vårt hotellrum i Seoul, Sydkorea, där vi spenderar totalt en vecka, me and M. Vi kom i torsdags kväll och har turistat, myst och slappat i tre dgr innan det igår var dags för Mange att jobba. Själv så har jag precis startat kurs i matematik 3c. Har fasen redan kört fast och därför blev det bloggpaus.. Haha. Snart blir det på't igen, jojo.
Några bilder fr vår vistelse här i Seoul, som verkar vara en himlans skön stad! Underbart väder, (blå himmel och sol, hallelujah!), trevliga människor och lite Montmartre-möter-Shanghai-känsla. Backigt och smått men också stort och högt. Oj, så hon svamlar.. Fram med bilderna nu ist!

Dessa soldiers posade gärna med oss, haha.

Vi besökte DMZ i lördags. Det är området kring gränsen mellan Nord-och Sydkorea. Tragiskt men intressant. Så mkt hemskt, svårt att ta in.
Vi var bl a nere i en av de (av Nordkorea grävda) tunnlar som man upptäckt (1978).
Usch, trångt, fuktigt, långt nere.. 73m under marken gick jag hukad. Det ni.. Ni som vet att jag inte riktigt gillar sådant kan ju förstå att jag var lycklig när vi väl kom upp igen.

Freedom bridge..

Dorasan station.. Öppnas förhoppningvis en vacker dag!

M spanar ut över gränsen..

Söta små scouter!

Igår kväll fick vi prova på Korean bbq då vi var ute med några kollegor. Väldigt gott och roligt att få testa!
(Mkt dricka som ska ner.. ;P)

Nähä ni. Mer får ni inte idag men ska sköta mig nu, lovar.
Take care! Pussar & kramar

Ovido - Quiz & Flashcards