Direktlänk till inlägg 27 april 2015

La helga

Av Emelie - 27 april 2015 11:00

En fin-fin helg har vi haft här. Soligt, varmt och flera roliga roliga saker på agendan.
I fredags var det äntligen dags för middag och partaj med våra finska vänner Minna och Juha. Vi började med japansk sk teppanyaki och sushi. De har en "all you can eat and drink-buffet" på Gentei, ett jättebra ställe som vi besökt många gånger förr och kommer fortsätta med :)

Efter mat och lite dryck så styrde vi mot klubb. Hm, mkt riktigt, klubb skulle det alltså gås på! Inget jag vanligtvis sysslar med men why not? Juha hade fixat gratis drinkbord på ett ställe nära oss. Jäklar vad gammal man kände sig där inne då. Hööög musik och stökigt, haha! Vi drack upp våra gratisdrinkar illa fort och skyndade vidare till en annan.. Klubb!
Det finns ett gäng klubbar jättenära där vi bor och en av de; Linx, har jag tänkt att jag måste spana in ngn gång. Detta var ju ett perfekt tillfälle! Men det var inte särskilt annorlunda där. Även här var inredningen väldigt high tech och musiken hög som fan. Ni vet sådär "jag-hör-fasen-inte-ett-jäkla-någe-högt". Inte så bra om man faktiskt vill umgås med de man hänger med ;)
Vi gav upp klubbandet och hoppade in i en taxi mot ett, för mig, välkänt ställe; Zapata's. Där kan man sitta utomhus, ta en öl eller sju, PRATA osv osv. De har även ett dansgolv med riktigt bra musik där jag och Minna höll till för det mesta. Riktigt roligt!
TACK Minna och Juha för en riktigt härlig kväll!

Eftersom vi kom hem runt fem på lördagsmorgonen så blev denne ganska lugn. Vi hade dock tackat ja till den stundande terassfesten i huset där vi bor så efter några härliga sovtimmar var det bara att svida om på nytt och åka hissen ner några våningar. (Ja, så farligt var det inte. Det började 16..) Där väntade käk, dryck, lek och trevligt sällskap i form av grannar och anställda på Fraser.
Detta var nog faktiskt precis vad vi behövde :)

Igår, söndag, hade vi fått tag i gratisbiljetter till Volvo China Open så det fick inte missas! Det blev två, tre timmar där ute på Tomson Shanghai Pudong GC, jättehärligt!

Vann det hela det gjorde en kines vid namn WU Ashun. Kul, tycker jag. Bäste svensken blev Magnus A Carlsson, på tionde placering.

Nähä, dags att göra sig iordning. Snart time för en drink med Lisa, en svensk tjej som också kommer från Nyköping. Det är första gången vi ses, ska bli jättetrevligt!
(Ser btw att fläta är något jag verkar jobba hårt med..! :) Kanske ska satsa på det ikväll också då.)

Hej hej, kram!

<3 Fint minne från Key West, 2013.

 
 
Ingen bild

Nina

27 april 2015 11:41

men ni skulle ha kommit förbi mig på hål 11 ⛳️

Emelie

27 april 2015 15:54

Jag spanade massor efter dig!! Men vi visste inte var du skulle va.. Typiskt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2015 09:50

Det är så härligt att vara i Sverige, vackra land! Att kunna gå/cykla över till bästa familjen och kramas! Att kunna äta fil och flingor. Att kunna andas fräsch luft. Vackra färger överallt, grönt och blått. Att kunna handla på ICA. Att kunna träffa ...

Av Emelie - 7 juni 2015 06:09

Oj oj, nu är det snart dags för lilla mig att flyga hem-hem för några veckors "sommarlov"! Ska alltså lämna ett soligt och varmt SH för.. Ja, hur har ni det där hemma vad gäller värme? :) En sak är iaf säker - luften kommer vara fasen så mkt bättre! ...

Av Emelie - 1 juni 2015 17:06

Ikväll träffades vi nästan alla från Mahjong-gänget för att säga hej då till Lydia och Lena som snart flyttar. Den absolut mest tråkiga saken med att bo här - folk flyttar! :( Först bubbel och tilltugg hos Lena följt av middag på Bocado, spanskt. G...

Av Emelie - 27 maj 2015 12:01

Note to self. Om du innan du går hemifrån tänker "det ser ut att kunna börja regna snart" - ta med ett paraply.. Blööööt! Men vad gör det om hundra år? :) Precis hemkommen från jobb på skolan. Idag övade vi på sångerna till barnens skolavslutning. S...

Av Emelie - 26 maj 2015 05:58


Det är så mysigt att ha min M hemma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards