Alla inlägg under april 2015

Av Emelie - 27 april 2015 11:00

En fin-fin helg har vi haft här. Soligt, varmt och flera roliga roliga saker på agendan.
I fredags var det äntligen dags för middag och partaj med våra finska vänner Minna och Juha. Vi började med japansk sk teppanyaki och sushi. De har en "all you can eat and drink-buffet" på Gentei, ett jättebra ställe som vi besökt många gånger förr och kommer fortsätta med :)

Efter mat och lite dryck så styrde vi mot klubb. Hm, mkt riktigt, klubb skulle det alltså gås på! Inget jag vanligtvis sysslar med men why not? Juha hade fixat gratis drinkbord på ett ställe nära oss. Jäklar vad gammal man kände sig där inne då. Hööög musik och stökigt, haha! Vi drack upp våra gratisdrinkar illa fort och skyndade vidare till en annan.. Klubb!
Det finns ett gäng klubbar jättenära där vi bor och en av de; Linx, har jag tänkt att jag måste spana in ngn gång. Detta var ju ett perfekt tillfälle! Men det var inte särskilt annorlunda där. Även här var inredningen väldigt high tech och musiken hög som fan. Ni vet sådär "jag-hör-fasen-inte-ett-jäkla-någe-högt". Inte så bra om man faktiskt vill umgås med de man hänger med ;)
Vi gav upp klubbandet och hoppade in i en taxi mot ett, för mig, välkänt ställe; Zapata's. Där kan man sitta utomhus, ta en öl eller sju, PRATA osv osv. De har även ett dansgolv med riktigt bra musik där jag och Minna höll till för det mesta. Riktigt roligt!
TACK Minna och Juha för en riktigt härlig kväll!

Eftersom vi kom hem runt fem på lördagsmorgonen så blev denne ganska lugn. Vi hade dock tackat ja till den stundande terassfesten i huset där vi bor så efter några härliga sovtimmar var det bara att svida om på nytt och åka hissen ner några våningar. (Ja, så farligt var det inte. Det började 16..) Där väntade käk, dryck, lek och trevligt sällskap i form av grannar och anställda på Fraser.
Detta var nog faktiskt precis vad vi behövde :)

Igår, söndag, hade vi fått tag i gratisbiljetter till Volvo China Open så det fick inte missas! Det blev två, tre timmar där ute på Tomson Shanghai Pudong GC, jättehärligt!

Vann det hela det gjorde en kines vid namn WU Ashun. Kul, tycker jag. Bäste svensken blev Magnus A Carlsson, på tionde placering.

Nähä, dags att göra sig iordning. Snart time för en drink med Lisa, en svensk tjej som också kommer från Nyköping. Det är första gången vi ses, ska bli jättetrevligt!
(Ser btw att fläta är något jag verkar jobba hårt med..! :) Kanske ska satsa på det ikväll också då.)

Hej hej, kram!

<3 Fint minne från Key West, 2013.

Av Emelie - 23 april 2015 07:18

Tänkte att ni kanske vill se lite av vad vi ser när vi promenerar omkring i vårt område :) Enjoy!

Sex på fyra hjul. Pardon my french..
Fyller ju 30 i år.. Så den gröna blir fint då, tack tack :)

Bjöd mannen min på middag igår. Intogs på Sproutworks, yum, yum, yum!!

Turistfälla men ack så mysigt - området Xintiandi. Betyder tyyp "nya himlen på jorden/nånting". Det ni ;)

En hatt kanske? Eller två? Åh, han blev så nervös när jag frågade om jag fick fota. Söt :)

Breakfast at Tiffany's?

Hihi, precis när vi gick förbi här så var det en tjej som klev rakt ner i det oerhört dekorativa vattnet. Som då alltså inte är till för att gå, stå eller bada i :)

Vår affär! Numera kallar vi den dock för "Superdyrt", haha. Tack B-mom ;)

That's all for now, folks!

Hoppas ni alla mår fint. Kraam

Av Emelie - 17 april 2015 05:54

Jag berättade ju för er att jag och min lillasyster Julia var med och besökte ett barnhem förra måndagen.
Sen dess har jag tänkt och känt.. Nu har jag bestämt mig. Jag ska börja i den grupp som varje måndag åker dit i två timmar. Det känns fint att kunna göra något. Trots att det säkerligen kommer vara tungt emellanåt så ser jag verkligen fram emot detta! <3

En härlig fredag önskar jag er alla fina! Jag tror minsann att det är dags för ett pussel :)

Av Emelie - 16 april 2015 07:15

Jag spenderar just nu mina dagar med att varva Orange is the new black med mat och HayDay. Inte så pjåkigt alls faktiskt.
Ni vet när man är sådär öm i kroppen att det gör ont att.. ligga i en soffa? Inge kul, lite synd om mig ;) Men nu är jag på bättringsvägen och tänkte skriva några ord :)

Förra veckan hade vi ju besök! :D Min pappa Svante, min bonusmamma Annika och mina två småsystrar Julia och Ebba var hos oss i 8 underbara, härliga dagar! Vi har hunnit med sådär precis lagom mycket, kul och mysigt. Promenerade i snitt ca 1-1,5 mil om dagen, inte illa.
Det är tur att fotmassagen är billig här i trakten :)

Lyx..

De kom tidigt på lördagen. Som vi hade längtat!
Sen eftermiddag var jag och pappsen på väg till Beijing. Det blev ca 24 h med guidning av både muren, Den förbjudna staden samt gamla delen av Beijing. En effektiv och väldigt trevlig tripp! Tack pappa! <3

(Tänk att jag har promenerat på den kinesiska muren. TVÅ ggr!! Hade jag ju inte trott för ett par år sedan :))

På måndagen var jag och Julia iväg och besökte ett barnhem. Vi fick leka med de små barnen, kramas och kramas, hjälpa till med matning och tandborstning.
Fina ungar! Man blev såå glad i hjärtat bara av att se deras glädje när de fick sjunga, leka och busa. Höra de skratta.
Vilka hemska förhållanden det finns.. Inga barn borde få ha det så. Och visst förstår jag ju att det finns alldeles för många som har det ÄN sämre.. :( usch usch usch.

Smakprov fr veckans meny;

Vi var uppe på 91:a våningen i Shanghai World Financial Center, (eller som den kallas i folkmun; "Kapsylöppnaren" - gissa vilken :)), och tog oss en drink. Byggnaden som sägs vara 492 m hög är den näst högsta byggnaden i SH.

Vi promenerade i regnet.. Innan vi fick soool! Trots att de utlovat regn typ hela veckan fick vi fint väder redan efter ett par dagar. Det var himla trevligt, tyckte jag. Det kan ju faktiskt vara blå himmel och fint väder, även här :)

Vi åt massa god mat - japanskt, kinesiskt, mexikanskt och italienskt!

Vi shoppade (kläder, choklad, fake, väskor m.m), masserades, var på akrobatikshow, strosade på antikmarknad och i Yuyuan garden (minus jag som var och jobbade mina första jobbtimmar just då -jättekul :)), masserades igen, hade mandarinlektion osv osv :)

(Akrobatikshowen, ("Era"), är verkligen en rekommendation till er som bor i eller besöker SH. Imponerande!)

Titta på de här finisarna. De är bland de bästa jag vet!! <3

Det har varit så mysigt och roligt att ha de här!! <3 Tack för att ni kom!
Nu är det allt lite tomt och tyst..

(Jag hade gärna lagt in fler bilder men min telefon är tydligen lite osams med mig just nu.. Suck)

Ta hand om er! Puss

Ovido - Quiz & Flashcards