Alla inlägg under april 2014

Av Emelie - 30 april 2014 08:04

Wee! Resa bokad för helgen! :)
Jag och M ska åka till ett ställe i sydvästra Kina som heter Yangshuo. Det ska bli härligt med ett miljöombyte. Hotellet vi har bokat hyr ut cyklar och kanske tar vi oss också en båttur på Lifloden som ligger alldeles intill. Ni kan vara lugna, jag kommer självfallet att dokumentera och rapportera nästa vecka! ;)

Igår var jag ute med ett gäng tjejer. Det åts god mat på Lost Heaven och det blev förstås även några drinkar. Fem av oss fortsatte sedan till en ödslig (!) bar i French. Som tur var hade de iaf ett par bartendrar samt dryck som föll oss i smaken :) Allt som allt blev det en väldigt trevlig kväll!

Idag blir det inte många knop gjorda här.. Lite plugg och ev en sväng till gymmet får räcka. Njuter av en skön och lugn dag.

28 dagar idag till jag landar på svensk mark. Nää, vadå? Jag längtar inte så mycket.. ;)

KRAM

Av Emelie - 26 april 2014 14:04

Finns det något bättre än musik? Jag tror inte jag skulle kunna leva utan den!
Sjunga, bara lyssna på, dansa till, nynna, lalla, tolka texter, njuta av.. Genom musik är det bästa sättet att leva, det är jag övertygad om. Spotify, överge mig aldrig :)

Ibland önskar jag att mitt liv var lite mer som ett Glee-avsnitt där man sjunger ut sina känslor eller där passande låtar spelas när du är glad, ledsen osv.. Haha, jag är en riktig liten "Gleek".. and proud of it :)

Föreläsningen med Torbjörn var kanon! Väldigt intressant och givande.
Efteråt 'smet' vi iväg från alla svennar (nämnde jag att det hela arrangerades av Svenska klubben i SH?) och hittade oss en ny, spansk, mysig, liten restaurang. Nu är vi tillbaka hemma på Shouning Road och ska ha myskväll - spel, Heroes, godis, popcorn, Cola och bara vi, jag och min M - alldeles alldeles.. Underbart!

Puss & kram

Av Emelie - 25 april 2014 13:03

Äntligen fredag! Nu igen :)

Framsteg i kurserna..

Fredagsfina naglar..

Imorgon väntar föreläsning med svenska psykologen och hjärnforskaren Torbjörn Vestberg samt happy hour. Ska bli kul!

Men nu ikväll väntar vi bara på leverans fr Sherpa's. Ikväll blir det italienskt, mums :)

Go'kväll! <3

Av Emelie - 23 april 2014 11:48

Vi åttiotalister klarar inte av när den här flugan är seg..!
(Tur det blir vin snart)

Jaja, funkar det inte nu så var det inte meningen att ni skulle se bilden. Den som väntar på nåt gott? :)

Av Emelie - 23 april 2014 11:34

Idag blev det både yoga och gymmet. Jag tror minsann att någon börjar ana Beach 2014.. Inte långt kvar nu :)

Har precis avslutat läxan inför lektionen imorn.. Vad tror ni, kan det här bli en kjol inom 4 veckors lektioner?! Let's hope so :)

[Bild]

Nähä, dags att göra sig iordning. I vårt hus, där bjuder man nämligen in till fri vinprovning ikväll. Jo, jag tackar, jag! Inte kan vi väl missa det.

Trevlig kväll på er alla fina!

Av Emelie - 21 april 2014 11:06

Det var inte så kul att vinka av även mamma, i fredags! Usch, tungt :(
Det har varit tomt utan mamma och Anna men förstås mysigt att bara vara jag och M igen. Konstig känsla dock att de redan varit här, vi som sett så mkt fram emot deras besök. Det gick alldeles för fort!
Vi hoppas att de vill komma tilllbaka och att fler vågar sig hit :)

Igår fick vi äntligen träffa lille Helmer, en ca 2 veckor gammal och söt liten pojk. Det är Emma och Johan som har gjort ett bra jobb :)

Nu har vi äntligen beslutat vilka datum vi ska hem till Sverige. Jag åker den 28/5 och M ansluter den 19/6. Det blir lite lång tid emellan men det får gå. Jag kommer förhoppningsvis ha fullt upp med att kramas med alla nära och kära! :)

Bäst jag pluggar lite mandarin nu, innan ett besök på gymmet. Ska tydligen få en ny lärare fr o m imorgon. Man vill ju inte göra ett dåligt första intryck..! ;)

Love

Av Emelie - 17 april 2014 15:43

Det blev tomt när Anna och M åkte :/ Men mamma och jag har haft några väldigt mysiga dagar, bara vi.
När jag och M var på brunch med SSAB i söndags så vann vi en afternoon tea för två. Denna fick jag och mamma äran att avnjuta häromdagen. Jättemysigt! (Tack M :))

Förutom ovan nämnt så har vi även unnat oss ett yogapass och en fotmassage.
Vi har också dragit av ett gäng filmer. Har bl a sett Jane Austens 'Stolthet och fördom' samt 'Förnuft och känsla', de är ju så bra!
Senast, precis nu, såg vi 'The secret life of Walter Mitty'. Rekommenderar den starkt! Härlig film och himla bra filmmusik.

Idag var det dags för mina lektioner igen. Kommer drömma om mönsterritning, cm hit och cm dit..! Snurrigt. Men kul ska det bli när kjolen är klar!
Apelsinerna blev snuskgröna idag.. Ska tydligen vara så innan man målar på den verkliga färgen. Man bygger upp skugga och ljus, förstår ni. Osv osv.. Det är bäst jag gör som läraren säger. Det har jag ju alltid gjort och se så bra det gått hittills (?!) :)

Nu ska jag rå om mamma, (och vinna över henne i Monopol), de sista timmarna innan hon ska åka hem imorgon bitti :(
(Ja, ni behöver inte tycka synd om henne. Hon får mkt gott här ;))

Skål! Och puss

Av Emelie - 14 april 2014 08:08

Idag åkte min kära storasyster hem till sin familj efter 10 dgr här hos oss. M har precis åkt på tjänsteresa till Singapore så helt plötsligt var vi bara två. Nu får vi mysig mamma-dotter-tid.
Det har varit en underbar vecka-10 dar! Vi har hunnit med mycket, tycker jag, samtidigt som det har varit härligt att bara få umgås.

Ett litet smakprov på föregående vecka? Varsågoda.

Vi har köpt kläder på fabric market samt prutat loss på faken.

Vi har varit på ett flertal restauranger och ätit gott. Bl a har vi besökt Mercato och Lost Heaven.
Vi har druckit drinkar.. Och öl. Och vin :)

Vi har åkt turistbuss. Sightseeingen var lite smått hetsig eftersom busschauffören körde precis lika fort och galet som alla andra här men lite grann hann vi se. (När han stannade vid rödljusen, vill säga, haha)

Vi har tittat på pärlan.. Eller ja, posat framför pärlan gjorde vi också :)

Vi har besökt Yuyuan garden, gått på sicksack-bro (för att bli av med onda andar) och tittat runt i området däromkring. Blev "några" sjalar också.. 10kr styck, "real silk", joråsatt!

I torsdags var jag i skolan i vanlig ordning. Påbörjade en oljemålning..

Mamma och Anna passade på att göra French, strosade och tog sig en fotmassage.
Vi har förstås varit på massage fler än en gång.. Oväntat?? ;)

I torsdags kväll var det galej med Shanghai-tjejerna. Vi sa hej då till Malin som nu ska flytta hem till Sverige med sin familj. Utsikten från New Heights - heeelt ok! (Just den kvällen var skylinen tydligen sne..)

Nu ska vi snart ta oss till gymmet, hurtigbullarna. Kvällen får bjuda på film och öl, det gillar vi.

Kram kram från oss!

Ovido - Quiz & Flashcards