Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Ibland är också bra :)

Av Emelie - 5 mars 2015 03:54

Jag vill så gärna skriva. Då och då. Lite som jag vill. Men det känns som att om man har en blogg så MÅSTE man. Näää, det struntar vi i nu, va? Jag skriver när jag vill, när lusten faller på :) Ni som läser (om det nu är några? :)) får stå ut med mig ändå..?!

Sitter just nu och bara njuter av min ledighet, lugn och ro.. Jag är så tacksam över att få denna tid med vilken jag kan göra VAD JAG VILL! Lyxigt. Det är då jag blir som mest inspirerad. Blir sugen på att göra en massa grejer.
Har t ex börjat titta lite på min gamla franska igen, dammar av den lite ;) Det är ju så kul m språk!
Tränar och har mig annars, alldeles sådär som jag känner för och utan att det blir tråkigt och jobbigt. Umgås med vänner och hittar på roliga saker! Myser i soffan framför serier, spel, filmer eller med en bok. Virkar lite och myser. Fasen så härligt det är!

Kul grej! Jag har fått hoppa in som assistent till lärare, på svenska skolan. Än så länge har det blivit två ggr men jag hoppas på fler. Har varit väldigt roligt att få jobba lite! Barnen är så härliga.

Vi har planerat några resor framöver, jag och min M. Ska bli underbart, längtar längtar!
Berättar mer en annan gång för nu ser jag att tiden rinner iväg. Jag har en lunchdejt med en ny vän; Minna, och hennes lille bebiskille Leevi.

Vi hörs och ses, puss & kraaam <3

(Nedan bjuder jag på en liten dekoration från Alla <3 dag. Kineserna goes big. Ska det va, ska det va! :) )

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2015 09:50

Det är så härligt att vara i Sverige, vackra land! Att kunna gå/cykla över till bästa familjen och kramas! Att kunna äta fil och flingor. Att kunna andas fräsch luft. Vackra färger överallt, grönt och blått. Att kunna handla på ICA. Att kunna träffa ...

Av Emelie - 7 juni 2015 06:09

Oj oj, nu är det snart dags för lilla mig att flyga hem-hem för några veckors "sommarlov"! Ska alltså lämna ett soligt och varmt SH för.. Ja, hur har ni det där hemma vad gäller värme? :) En sak är iaf säker - luften kommer vara fasen så mkt bättre! ...

Av Emelie - 1 juni 2015 17:06

Ikväll träffades vi nästan alla från Mahjong-gänget för att säga hej då till Lydia och Lena som snart flyttar. Den absolut mest tråkiga saken med att bo här - folk flyttar! :( Först bubbel och tilltugg hos Lena följt av middag på Bocado, spanskt. G...

Av Emelie - 27 maj 2015 12:01

Note to self. Om du innan du går hemifrån tänker "det ser ut att kunna börja regna snart" - ta med ett paraply.. Blööööt! Men vad gör det om hundra år? :) Precis hemkommen från jobb på skolan. Idag övade vi på sångerna till barnens skolavslutning. S...

Av Emelie - 26 maj 2015 05:58


Det är så mysigt att ha min M hemma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards