Direktlänk till inlägg 13 mars 2015

Värme, maskerad och work

Av Emelie - 13 mars 2015 14:30

Värmen och solen har äntligen hittat hit till Shangan!! Idag var det vårjacka och knappt det. Härligt härligt!
Tyvärr är luften dessvärre inte lika härlig men man får ju vara glad för det "lilla" ;)
Även igår var det fint väder så för mig och min fina vän Veronica, så blev det allt ett par öl i solen. Jobbigt liv vi lever :)

Idag stod på schemat, som i vanlig fredagsordning, mahjong med alla härliga ladies! Majhong och sedan lunch. Mkt trevligt!
Efteråt begav jag mig till ett ställe som Nina och Mia så snällt upplyste mig om; Rubys! (? Hette det så?)
En lokal FULL med utklädnader, masker, peruker, låtsassvärd, partyhattar med mera med mera med mera.. Ja, ni fattar :) Skitkul ställe! Jag handlade ett gäng roliga grejer. Vi ska nämligen på FEST imorn och temat är karneval. Dock är det "fri klädsel" så jag skippar paljett-bh'n och påfågelfjädern denna gång ;)
Hur vi ska se ut får ni inte veta nu. Förstås. Lite spänning! Oooh. Vad troooor niii?? ;)

Tjoho! Jag har fått jobb :D
Kommer att jobba som assistent till en av lärarna på svenska skolan. En stund varje onsdag from april. Jätteroligt, tycker jag!!

---

De här finisarna (bland andra!) saknas mig!! <3 FINA minnen!

Tänker efter, minns, blir lite känslosam (ovanligt, haha, "gråter till Antikrundan"..), och inser att så många fina, underbara, fantastiska och härliga människor som jag saknar där hemma.. Ja, jag är minst sagt lyckligt lottad som har er alla i mitt liv <3
Med de orden tackar jag för ikväll! Ballen och en öl ropar ;)

Just det! Julia, min kära syster, dagens låt är för dig ;)
"Fånga dagen" med Södra Sidan

Puss fr Shouning lu, Shangan

 
 
Ingen bild

Jennica

13 mars 2015 15:38

Så roligt att läsa din blogg Emelie! Saknar dig och det SH liv vi levde ihop 😃 kramar!!

Emelie

14 mars 2015 04:12

Kraaam

 
Ingen bild

Veronica

14 mars 2015 08:06

Ha så skoj ikv vännen!! 😘😘

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2015 09:50

Det är så härligt att vara i Sverige, vackra land! Att kunna gå/cykla över till bästa familjen och kramas! Att kunna äta fil och flingor. Att kunna andas fräsch luft. Vackra färger överallt, grönt och blått. Att kunna handla på ICA. Att kunna träffa ...

Av Emelie - 7 juni 2015 06:09

Oj oj, nu är det snart dags för lilla mig att flyga hem-hem för några veckors "sommarlov"! Ska alltså lämna ett soligt och varmt SH för.. Ja, hur har ni det där hemma vad gäller värme? :) En sak är iaf säker - luften kommer vara fasen så mkt bättre! ...

Av Emelie - 1 juni 2015 17:06

Ikväll träffades vi nästan alla från Mahjong-gänget för att säga hej då till Lydia och Lena som snart flyttar. Den absolut mest tråkiga saken med att bo här - folk flyttar! :( Först bubbel och tilltugg hos Lena följt av middag på Bocado, spanskt. G...

Av Emelie - 27 maj 2015 12:01

Note to self. Om du innan du går hemifrån tänker "det ser ut att kunna börja regna snart" - ta med ett paraply.. Blööööt! Men vad gör det om hundra år? :) Precis hemkommen från jobb på skolan. Idag övade vi på sångerna till barnens skolavslutning. S...

Av Emelie - 26 maj 2015 05:58


Det är så mysigt att ha min M hemma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards