Alla inlägg under maj 2015

Av Emelie - 1 maj 2015 08:19

Glad Valborg! - i efterskott ;)
Här firades genom lunch på Mayita, vår mexikanska restaurang i huset.. Mmm, Mango Bellinis!

..sedan var det denna gång jag som stod som värdinna för veckans Mahjong-spel! Ett glas rosa blev det också, dagen till ära :) En väldigt trevlig dag med tjejerna, as always!

I onsdags var jag återigen och jobbade på svenska skolan. Det är så kul, jag trivs väldigt! Såhär ser skolan, (SCIS - Shanghai Community International School), ut;

Idag är M ledig så vi slappar och myser. Ikväll väntar drinkar på Yongkang lu, tillsammans med Lisa (tjejen jag träffade i måndags), och hennes kille Thomas.

Yongkang lu, det får mig att tänka på en himlans trevlig kväll med Jennica och Emma. Ljuva minnen :)

Tyvärr bor de ju inte här längre! :( Får umgås i Sverige nästa gång istället.

Veckan som gått har även innehållit jobb på barnhemmet, körrep inför nästa lördags gig, (gig, haha :) - Valborgsmässoaftonsfirande!), mandarinlektion och lunch med goa Veronica.

Vi fortsätter väl trenden med gamla minnen..

Ms familj hälsade ju på i höstas (bloggtorkan rådde även då, tyvärr..) och här gjorde vi Himmelska fridens torg tillsammans. Härlig resa till Beijing och förstås jättemysigt att ha de här i Shanghai!

Kraam och trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards