Alla inlägg under juni 2015

Av Emelie - 11 juni 2015 09:50

Det är så härligt att vara i Sverige, vackra land! Att kunna gå/cykla över till bästa familjen och kramas! Att kunna äta fil och flingor. Att kunna andas fräsch luft. Vackra färger överallt, grönt och blått. Att kunna handla på ICA. Att kunna träffa fina vänner. Att kunna dricka vatten direkt ur kran. (För man kunde det, va?? :) )

Men saknar allt min M massor!! ..Shanghai också faktiskt.
Det finns de som inte har ngt tryggt hem. Jag har två, jag. Tankeställare.

Ha en fin dag, alla goa människor!

Av Emelie - 7 juni 2015 06:09

Oj oj, nu är det snart dags för lilla mig att flyga hem-hem för några veckors "sommarlov"! Ska alltså lämna ett soligt och varmt SH för.. Ja, hur har ni det där hemma vad gäller värme? :) En sak är iaf säker - luften kommer vara fasen så mkt bättre! Får ta ett djupt andetag när jag kommer ut från ARN imorgon em.

Igår var det konfirmation/gudstjänst/nationaldagsfirande i kyrkan här i Shanghai. Vi i kören sjöng förstås och efteråt var det bubbel för alla. En solig och härlig dag med fina tal från konfirmanderna. Jag har nog aldrig känt mig så svensk som när vi allihop, utanför kyrkan, sjöng Du Gamla, Du Fria.
En underbar dag med mkt glädje och värme! (I dubbel bemärkelse, ha ha..)

Efteråt gick jag och min M och tog oss ett par kalla. Mysigt och gott!

Jag gick för att prova min klänning i tisdags.. Jag är väldigt nöjd! Fantastiskt kul att få med den hem direkt. Ibland är det bra med låga förväntningar :)

Nä hörrni, nu måste jag nog packa.
Önskar er alla en fin söndag!

Av Emelie - 1 juni 2015 17:06

Ikväll träffades vi nästan alla från Mahjong-gänget för att säga hej då till Lydia och Lena som snart flyttar. Den absolut mest tråkiga saken med att bo här - folk flyttar! :(
Först bubbel och tilltugg hos Lena följt av middag på Bocado, spanskt. Gott och väldigt mysigt!

12 glada pinglor;

I torsdags hade vi Lisa och Tomas över på en hederlig svensk rätt, eh.. Pasta Bolognese! (Läs köttfärssås och spaghetti) :)

Haha, braaa bild :)

I fredags också bubbel (mycket bubbel var det här! Gör inget ;)). Veronica, Emma och Agneta flyttar också hem. Jag ogillar!! :/

Idag är det SJU dagar kvar till hem-hemresa (Och fil med flingor.. Och löjromstoast)..! Shiieeet.

Godnatt från Shouning Lu!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards