Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Emelie - 16 februari 2014 15:18

Heja heja Sverige, snyggt!! :)
Här satt vi och lyssnade på en hysterisk kinesisk kommentator..! Oh my :)

Kursen vi var på igår - otroligt bra! Den hölls av 'Community Center Shanghai' och innehöll nyttiga inslag såsom presentationer om bl a kulturchockar, medical info och work-life-balance. Fick med oss en liten goodiebag hem..

Mkt bra info om allt möjligt!
Vi slog även till på 'Shanghai 123 - The Book' och 'International Cooking in Shanghai'.
Nu har jag fått så mkt inspiration att jag knappt kan vänta med att anmäla mig till en massa kurser, turer och volunteering :)

Igår kväll styrde vi våra steg mot den lilla, mysiga restaurangen GoodFellas nere vid The Bund. Det blev en riktigt nice kväll tillsammans med Mats, Emma och Johan. Jag skrattade så att jag grät vid flera tillfällen. Det ÄR härligt! :)
Vi blev också (tydligen?) tighta med vad vi gissar är ägaren eller åtminstone någon som är 'viktig' där. Snubben jobbade solbrillor inomhus kl 01:30.. Haha. Jag var övertygad om att det fanns vissa mafiosokopplingar.. Sopranos-abstinens kanske?? ;)
Jaja, gratis Sambuca och Limoncello är ju inte fel så vi var glada!

Nu har jag pussat min M hej hej för några dagar. Hans första business trip nu sen vi kom hit. Usch, inge kul, tycker jag. Saknar honom redan..

Kram och gokväll!

Ovido - Quiz & Flashcards