Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

En tisdag i Shangan

Av Emelie - 18 februari 2014 15:46

Mandarinlektionen idag var riktigt kul! Börjar känna att jag lär mig ord och fraser som jag kan (och faktiskt försöker) använda. Det hänger ju mest på att våga försöka prata med folk. Det är förstås svårt emellanåt med alla uttal och toner hit och dit men det går framåt. Kroppsspråk är alltid ett bra komplement om de jag "pratar med" ser ut som frågetecken :)
Tyvärr är jag lite ur fas vad det gäller att plugga men jag försöker. Det gäller ju "bara" att ha lite disciplin! Ehm.. :)
Imorgon får det bli en plugg- och mysdag hemma! Måste ändå vila upp mig inför kvällen.. (Haha) Ska ut med ett gäng tjejer. Mat och drinkar. Ser verkligen fram emot det :)

Vädret just nu är tyvärr lite tråkigt. 0-10 grader, regnigt, grått. Tvingade ut mig själv på en tur i eftermiddags iaf, till fots och med Metron. Kan ju inte sitta inne hela tiden. Luften är bra så det ska vi absolut inte klaga över.
Turen blev till en liten fotmassage på mitt ställe (sa faktiskt till hon som masserade mig att hon var bra. Ja, på kinesiska of course ;)), sen ett besök på 'Big Movie', stället där man kan köpa alla filmer och serier man önskar. Kaanooon. No more buffring, DH iaf.

Igår kväll provade jag ngt nytt. Hade fått tips om en bra sida där man kan handla matvaror och annat som sedan levereras hem till dig vid önskad tidpunkt. Enkelt, smidigt och väldigt bekvämt. Nu råkar ju jag vara lite störd och gillar ibland att strosa omkring med kundvagnen på ställen som Maxi (saknar Maxi.. :)) och Carrefour, meeen ibland kan det vara skönt att kunna beställa hem grejerna istället.

Gröna bananer..? :)

Ha en finfin kväll!

 
 
Ingen bild

Veronica N

18 februari 2014 17:03

Ja då skriver jag väl godnatt här också haha. Måste verkligen testa att beställa mat därifrån. Kanske att jag beställer några gröna bananer redan nu :D Kram och ses imorgon! Snaaaart sova :p

Emelie

18 februari 2014 17:13

Haha! Du är för härlig! Sov gott :)

 
Ingen bild

Momsen

18 februari 2014 18:01

Söta,fina!! Du är så härlig när du skriver! Så roligt att läsa din blogg!;) Må så gott! Kramar

Emelie

19 februari 2014 03:25

Tack mamma vad du är gullig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 juni 2015 09:50

Det är så härligt att vara i Sverige, vackra land! Att kunna gå/cykla över till bästa familjen och kramas! Att kunna äta fil och flingor. Att kunna andas fräsch luft. Vackra färger överallt, grönt och blått. Att kunna handla på ICA. Att kunna träffa ...

Av Emelie - 7 juni 2015 06:09

Oj oj, nu är det snart dags för lilla mig att flyga hem-hem för några veckors "sommarlov"! Ska alltså lämna ett soligt och varmt SH för.. Ja, hur har ni det där hemma vad gäller värme? :) En sak är iaf säker - luften kommer vara fasen så mkt bättre! ...

Av Emelie - 1 juni 2015 17:06

Ikväll träffades vi nästan alla från Mahjong-gänget för att säga hej då till Lydia och Lena som snart flyttar. Den absolut mest tråkiga saken med att bo här - folk flyttar! :( Först bubbel och tilltugg hos Lena följt av middag på Bocado, spanskt. G...

Av Emelie - 27 maj 2015 12:01

Note to self. Om du innan du går hemifrån tänker "det ser ut att kunna börja regna snart" - ta med ett paraply.. Blööööt! Men vad gör det om hundra år? :) Precis hemkommen från jobb på skolan. Idag övade vi på sångerna till barnens skolavslutning. S...

Av Emelie - 26 maj 2015 05:58


Det är så mysigt att ha min M hemma igen!

Ovido - Quiz & Flashcards