Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Emelie - 9 januari 2014 01:43

Idag är det första vardagen för oss här i Shangan. M har åkt till jobbet och jag ska sysselsätta mig själv hela dagen. Lite tråkigt att inte kunna göra saker ihop förstås men spännande med nytt jobb för M och annat för mig. Idag är jag lite fast här hemma pga att ett par snubbar från IKEA ska komma och sätta ihop alla nya möbler. Ja, jag vet, man "ska" göra det själv! Men ibland får man unna sig ;)
När de väl har varit här, först då kan jag lämna lägenheten. Så nu blir det till att fixa och dona här hemma så länge. Det gör mig inget, jag trivs här!

Igår testade vi gymmet för första gången. Riktigt bra! Det är snyggt, rent och en hel del olika maskiner finns tillgängliga. Bara det att det finns 7 olika konditionsmaskiner! Gillart' :)
Det blev en liten promenad i regnet också. Vi skulle försöka hitta en Media Markt och en Nespresso-affär.. Gick sådär. Det är ju tur att man kan "låna" kaffe i business loungen så länge, haha.
Köpte med oss lite vackra blommor och croissants på vägen hem. Älskar att ha blommor hemma! Det är billigt här också. Yeay!

Idag skiner solen från en blå himmel igen. Härligt.
Får bli en promenad sen. Kanske försöker hitta mig något yogaställe. Är lite sugen på att komma igång!

Bjuder på en bättre 'Shanghai-by-night', taget från ballen.

Kramar från SH

Ovido - Quiz & Flashcards