Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Emelie - 15 januari 2014 10:22

Vilken härlig dag!
Startade den med min allra första lektion i mandarin :) Min lärare, Sani/Sunny, (glömde fråga hur hon stavar sitt namn..), kommer få testa sitt tålamod med mig, haha. Näe då, tyckte nog jag kämpade på rätt bra. Men oh my, så mkt konstiga uttal de har!

Gjorde mig sedan redo för en lång promenad i solen. Gick ända ner till The Bund, se foton tagna från strandpromenaden. Huset som ännu inte är klart (!) är sjukt högt. Svindel.nu?
Blå himmel, stor sol och ca 7 grader - det är inte fel!
Ett gäng ungdomar frågade om de fick fota mig. Usch, så nervös jag blev. Man har ju läst att det är så de gör när de ska råna en.. :/ Jag gick fort fort därifrån.

Avnjuter nu min stilla eftermiddag i soffan, med bästa Gossip Girl och mellis. Jag veeet, jag är addicted.. Men serier är underbart, kan inte hjälpa :)

Idag blir mosters yngsta hjärta ett år! Kan inte förstå det. Han är redan så stor! Tråkigt att vi missar hans födelsedag på plats men det får vi lov att ta igen när vi ses.
Min kära vän Therese fyller också år idag. Stort grattis till de båda! Hurra!

Püss fr SH

(Skickar med lite bonusfoton ;) Vårt nya apelsinträd som vi bara var tvuuungna att köpa, haha! Pryder ballen så sött. Se också entrén till huset där vi bor. Så ni hittar hit, menar jag ;) )

Ovido - Quiz & Flashcards