Alla inlägg under januari 2014

Av Emelie - 6 januari 2014 01:57

Nu bor vi i Shanghai!
Resan över gick riktigt bra, skönt.

Första dagen kom vi inte utanför dörren, vi var så trötta. Det fick bli roomservice, en dusch och sen sängen. Nu har vi kommit lite mer i fas.. Eller? Steg upp kl 7:00 idag så kanske inte riktigt ändå! Ni som känner mig vet att jag gillar mina sovmornar. Men morgonstund har guld i mund..? Faktiskt! ?

Det är kul att äntligen vara här och just nu, när M fortf är ledig, så passar vi på att mysa in oss här hemma. Igår spenderade vi nästan 10 timmar på IKEA, haha! De har bra grejer alltså. (Och billig mat!)
Har beställt lite nya möbler som kommer på onsdag. Dessutom har vi införskaffat en massa bra smågrejer, såsom ljus, servetter, det vanliga.. Och lite till ??? Det känns roligt, (och viktigt), att få fixa och dona, göra fint här. Vi ska ju trots allt bo här i 2 år.

Det finns två restauranger i vårt hus vilket vi uppskattar, speciellt såhär innan vi hunnit/orkat ta oss till ngn matvarubutik. Det blir nog dock en av sakerna på "to-do-listan" idag. Greja roomservice 3 ggr/dag blir lite väl lyxigt i längden!
Sen en liten tripp till, till det blå-gula paradiset.. ???

Utsikten från vår lägenhet här är en aning annorlunda än hemma i Nyköping och Stockholm, helt klart. Därmed inte sagt att den är bättre. Bara annorlunda. Några fler och kanske något högre hus ? Gillar den speciellt på kvällen när man ser alla ljus. (Bilden är sådär, får lägga upp fler snart!)

Idag skiner solen och himlen är faktiskt BLÅ!! Luften är nere på typ 58 vilket betyder strax över "good" på mätaren. Det får man vara glad för!

Jag tänker på alla mina fina där hemma. Är så glad att man kan hålla kontakten trots att det skiljer 7 timmar och ca 800 mil..!

Püss fr Shangan

Av Emelie - 3 januari 2014 10:16

Sitter just nu i taxin på väg upp till Arlanda. Konstig känsla.. Sjukt jobbigt att säga hej då till familj, vänner, lägenhet osv.. Men ser fram emot vårt nya äventyr något oerhört!

Har spenderat senaste veckan med att kramas och pussas med nära och kära (har packat liiite också). Jag är så glad att jag har så många fina, underbara människor omkring mig! Helgen med mina tre överraskningskvällar var helt fantastisk! Tack alla inblandade för att ni finns <3

Nu ska jag insupa det sista av vårt tillfälligt gråa men ack så vackra Sverige. Sentimental? Jag? Neeej då, inte alls.. ;)

Hör av mig snart igen, från Shanghai, Kina!! Shiieet :)

Ovido - Quiz & Flashcards